Eldprovet

Drop-in hos Hårizont idag. Har känt mig ovårdad ett längre tag..
Barret nytvättat förstås - med ägg.
"Livrädd" att frissan ändå innan klippning skulle skölja igenom det med hjälp av någon kemikalie - var jag tvungen "erkänna"...
Hennes reaktion var förstås inte oväntad.
Hon är ju mitt inne i den där kemikalie-karusellen.
Fnissade i slutfasen när hon insåg att hon kunde skippa frågan "ska vi sätta i några produkter"; något som hon ju alltid frågar.
Jag frågade (istället hihi...) om kunderna alltid låter henne sätta mousse och vax och spray och dylikt..?
Jo sa hon - om det inte är någon som är allergisk så...
Resultatet blev bra - en klippning gör ju susen för varje hår! Färgen är avmattad och det grå håller på att ta över. Frissan tyckte dock att övergången verkade lugn (hon är inte den smöriga typen...) så jag får lita till det...
Marias Hörna - Njut av Livet ♥
2011-11-30 @ 22:34:11
URL: http://mariashrna.blogspot.com/

Härligt med ett besök hos frissan. Har du tvättat håret med ägg ?? Hur då, lät spännande. Kram Maria

Biggan
2011-12-01 @ 00:08:27
URL: http://mindreprylar.blogg.se/

Ja det är tredje veckan nu. Första måndagen v I tog jag bikarbonat, ägg plus att jag sköljde med äppelcidervinäger och vatten. Allt enligt den seriösa boken "Badskumt" av Katarina Johansson.

Bikarbonatet torkade dock ut och vinägern nja...inte vet jag om det blir någon större skillnad...Men ägget håret blir helt OK.

Jag är van att tvätta håret x 7/veckan men nu försöker jag hålla mig till 3-4...

Men jag tror att håret bör få några veckor "på sig" det har varit färgat och nu får mitt grå komma fram!

Ja det känns spännande att se hur det utvecklar sig. Själva schamponeringen är väl inte det roligaste men det känns mycket snällt emot "knoppen"! Ledsnar jag så får det väl bli Urtekram eller något annat ekologiskt...Kul att du tittade in!

Vardaxlyx
2011-12-01 @ 05:54:01
URL: http://vardaxlyx.devote.se

Hej! Tack så mycket för din kommentar =)

Önskar dig en trevlig torsdag!

Kramkram

Biggan
2011-12-01 @ 17:38:14
URL: http://mindreprylar.blogg.se/

Önskar dig en trevlig torsdagskväll..!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0