Inte utan mitt nagellack

..?
Jodå...nu åker det bort tillsammans med acetonet.
Jag har aldrig varit någon stor-konsument, men de senaste åren har jag tyckt att det varit vackert med transparent nagellack på mina kortklippta...
Läser "Badskumt" av Katarina Johansson - och lär mig!
Bort med dessa kemikalier!
Sist men inte minst " I Tyskland är nagellacksborttagare den vanligaste förgiftningsorsaken bland barn som kommit över kosmetikaprodukter hemma" ("Badskumt").
Till kemikalieavfall alltså...
/B
Malin
2011-11-11 @ 14:21:08
URL: http://www.ekovacker.com

Utrensningen är i full gång förstår jag... ;-) Vad tycker du om boken Badskumt, var den vad du tänkt dig?

Biggan
2011-11-11 @ 17:12:19
URL: http://mindreprylar.blogg.se/

Tack för kommentaren Malin!

...och tack som frågar!

Ja - jag vet inte vad jag tänkt mig egentligen - bara att jag ville lära mig mer om detta.

Tycker att jag kan plocka ut viktiga saker då och då och...Rom byggdes ju inte på en dag!

Så har jag ju A att resonera med - hon är skarp och sätter sig snabbt in i det mesta...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0