"Frida i vårstädningen I"

Skurar diskbänksplåt och hoar. Noga runt kran och bakom där det samlas som mest. Försöker vara Mindful och inte ila vidare i tanken p g a det monotona i att ihärdigt gnugga fram- och tillbaka.

Diskar (!) diskstället. På min förrförra arbetsplats träffade jag en gång en rysk kvinna som helt sonika placerade diskstället i diskmaskin. Jag blev helt imponerad av detta kraftfulla tilltag!
Hade i ärlighetens namn inte ens tänkt tanken att man behövde rengöra ett diskställ - fast jag tycker (bl a genom min utbildning...) att jag fattat att det mesta omkring oss kan samla på sig både damm och smuts.

Nu var det diskstället helt igenom av plast.

Mitt är av plastöverdragen "tråd"...och hamnar i diskhon...


Tagit ner "Give me the coffee..."-skylten för att placera den på ett mindre "utsatt" ställe. Den åkte upp på kaklet bara för att jag fort ville ha upp den -  visste med mig redan då att det inte var någon bra plats.

På diskbänk och kakel kommer ständigt stänk så det mest bekväma är ju att ha det så avskalat som möjligt...


God morgon!

/B


 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0