Nu har det hänt igen!

FÖRR innan jag kom till insikt...gav jag bort påslakan som kändes omoderna eller blivit lite bleka. Till Second Hand förstås! F-ö-r bleka fick de ju inte vara - de kunde ju inte duga till mattrasor ens! Men kanske mönstren kändes "passé" ...
 
Nu nöter vi ner vårt lilla lager...för vi har aldrig haft någon "upsättning". Påslakan är dyra - speciellt när jag vill köpa kvalité som ju är kostsamt vid inköpstilfället - men billigt i längden!
 
De som kommer från Finlaysson, Borås Wäfveri o s v...blir kanske inte ens bleka men en dag brister "väven"...
 
Nu har det hänt igen!Lägger dock ut ett foto på när det hände förr gången...
 
Nedanstående örngott  (med påslakan till förstås)(inköpt för många år sedan för halva- halva priset - kanske passé redan då :) men alldeles underbart att bäddas ner i....Brast i väven för några månader sedan... 
 
 
 
Visst vill även vi ha vackert och fräscht bäddat - men det känns bra att man "nött upp något" i dessa slit och släng-tider! Ser naturligtvis fram emot att få köpa något alldeles ljuvligt vackert och ekologiskt av bra kvalité. Gärna till halva-halva priset!
 
/B
x-handarbete-pyssel
2012-11-04 @ 12:40:13
URL: http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

Ja, visst känns det bra att verkligen använda sina grejer till de gjort sitt! Och sen får det gärna kunna användas till nya saker - som till trasmattor, när det gäller textilier!
Själv har jag faktiskt fyndat lakan på loppis på sistonde. Gamla lakan i fin kvalité och mjuka och sköna eftersom de redan tvättats ett antal gånger.
Så drömmer jag om att kunna sätta upp en vävstol frampå och väva mig egna mattor av avlagda lakan (hur många mattor tror du man behöver till 21 kvm...?! ;) Får kanske bli presenter eller försäljning i framtiden, om jag lyckas förverkliga min väv-dröm. :)
Har i alla fall en vävstol som står och väntar på mig!

Svar: Oh vad härligt att nära en dröm om att sätta upp en vävstol! Själv är jag så splittrad i mitt drömliv! jag vill skriva, jag vill fotografera, jag vill sy lååååånga risgrynsfyllda katter av lappar....Så klokt att fynda gamla lakan!!! Roligt att du hörde av dig och kommenterade!
mindreprylar.blogg.se

x-handarbete-pyssel
2012-11-05 @ 21:55:35
URL: http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

Jodå, även här närs fler drömmar än den med vävning...
Sy - Återbruka - Sälja
Skriva
Odla
Ha lite egna djur
Jodå, finns en del att förverkliga :)
Men kanske gör man en sak nu och en senare, eller så gör man allt samtidigt, eller så stannar hälften kvar vid drömmarna.
Det är i alla fall skönt att ha drömmar!
Lycka till med att reda ut vad du vill göra härnäst av dina drömmar!

Svar: Oj vad dåligt att jag väntat så länge med att svara här...man läser, tycker saker är bra och vill kommentera men tänker att "sedan" ska jag sätta mig ner och formulera ett bra svar...Drömmar...är så viktiga...Vi måste jobba på att förverkliga dem! Det tycker jag nog att du är rätt bra på...
mindreprylar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0