Min garderob idag...

Ekomorsan har en uppmaning som går ut på köpstopp under 4 veckor. Hon vill också att vi ska "se över" fyra olika delar av vårt hem på vardera en vecka.

1. GARDEROBEN

Jag börjar då mitt köpstopp idag 120513 och ger er bilden av min "taniga" garderob:





HAHA! - säger vän av ordning - inbilla inte mig att du inte har kläder på andra ställen!? Ingen människa nuförtiden har så där lite paltor!

På detta svarar jag JA och NEJ!


Jag har gett bort och kastat en del. Har aldrig ägt "massor" av kläder. Trivs jag i kläderna kan jag ha dem dag ut och dag in - med tvätt dessemellan förstås!

Har inte (längre) falska visioner om att kunna "komma i" vissa kläder efter att ha "växt ur" dem. Hatar tanken på att garderoben är full men ändå finns där inget som kan användas!

Jag har en vinterkappa i klädkammaren (som jag förut erkänt när jag började planera för "Projekt 333"..). Några sjalar utspridda i hall och hallgarderob.

I förrådet har jag en klänning som jag ska ge bort eller sälja. den är jättefin men tyvärr så kommer jag inte längre i den.

Inventering (garderob,förråd, garderob i hall plus hatthylla):

9 sjalar, 1 kanin-stola
4 koftor
1 vårkappa
1 vinterkappa
1 dunkappa
1 vintermössa
1 par skinnvantar
1 vårjacka
1 skinnjacka
1 "jeansjacka"
7 klänningar (varav en solklänning)
4 tunikor
1 "Happy-coat" (typ kimono)
1 längre tröja
2 3/4 byxor
1 munkjacka
1 sovtröja
2 haremsbyxor
5 hattar (varav 1 vinterhatt)
1 festväska av tyg
1 par svarta jeans
1 handväska(liten ryggsäck i skinn)
1 tunt svart läderskärp
5 halsband/kedjor
5 par örhängen
1 hänge
1 piercing-smycke
1 par stövletter i svart skinn
1 par Birkenstock
4 läderstövlar
2 par träningsskor

(Räknar inte underkläder, strumpor, sockar, leggings, baddräkt..)

70 delar alltså. När veckan har passerat så hoppas jag att kunna presentera en garderob i mer ordning. Där allt som inte används just då är samlat.Där allt som inte kommer att användas never ever inte bara är bortplockat utan, bortgivet, sålt eller slängt!Kommer att "redovisa" var sak som lämnar garderoben.

Jag har ännu inte riktigt snappat detta med Projekt 333. men jag tror...att jag inte skulle ha någon som helst svårighet att kunna leva upp till detta. Skulle (speciellt efter denna veckan...) bara kunna plocka bort säsongs-jacka, säsongs-skor etc och t o m ha mindre än 33...
När denna vecka har gått ska allt - ja inte tjocka ullkappan förstås; ha samsats i garderoben. Färgmatchningen får stryka på foten. Jag vill ha allt samlat, jag vill ha översikt.
Inte en endaste liten frottesocka ska ha kunnat smita undan (under skrivbordet eller bakom soffan hahaha...) när garderoben presenteras efter en vecka.

 

/B

Pernilla
2012-05-13 @ 21:42:38
URL: http://grontardetnyasvarta.blogspot.com

Det var verkligen en minimalistiskt garderob, bra jobbat! Jag har väldigt långt att gå för att komma dit. Gillar nog variation och att kunna välja lite för mycket.. :)

Birgitta
2012-05-13 @ 22:42:01
URL: http://mindreprylar.blogg.se/

Tack Pernilla!

Ekomorsan
2012-05-16 @ 20:12:49
URL: http://www.ekomorsan.com

Vad du är duktig!!! Hoppas att i framtiden kunna presentera en kortare lista än den som kommer presenteras om ett par dagar på bloggen. Mycket att gå igenom här hemma är en underdrift :)

Birgitta
2012-05-16 @ 21:25:07
URL: http://mindreprylar.blogg.se/

Tack ekomorsan!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0