Rensning...och städningen därpå...

Igår fick vi främmande som ska stanna över helgen. Någon variant av panikstädning utbröt även fast detta besök var bestämt sedan länge. Visst hade jag små-städat varje dag men...den där sista touchen som gör att det känns extra festligt skulle nu bli av!

Eftersom vi har varit förkylda sedan veckor tillbaka - infektionerna har avlöst varann; har orken varit därefter.Svetten rann efter att ha tokskurat handfat och toalettstol, torkat badrumsgolv och dammsugit alla rum i lägenheten.

Men...det jag skulle komma till var HUR mycket lättare det känns att överhuvudtaget städa efter att mer och mer prylar försvunnit. Då ska ni veta att vår lgh redan tidigare nog ansetts k-a-l.

Jag är i den tron...att det inte är sakerna, prydnaderna som ger trivseln - utan människorna! Visst kan det vara fint med ett vackert "blickfång" eller en stor vacker omfamnande persisk matta o s v...men det är inte allt! I alla fall inte för mig.

Att däremot samlas runt ett bord med några värmeljus och ev säsongens krukväxt eller snittblommor. Att äta gott och diskutera och skratta.

Gammal som ung...BARN...alla har vi något att ge varandra!

Fortsatt trevlig helg! Kanske hörs vi senare idag...

 

 

/B

Ekomorsan
2012-05-12 @ 14:07:33
URL: http://www.ekomorsan.com

Jag älskar blickfång, men jag försöker hela tiden bli bättre på att inte hamstra som min man säger att jag gör :)

Anonym
2012-05-12 @ 21:47:43
URL: http://kvinnanmedkoftan.blogspot.com

Visst är det en härlig känsla när man rensat...lätt att andas typ.....synd att min man inte får samma kick som jag : )

Birgitta
2012-05-13 @ 07:47:25
URL: http://mindreprylar.blogg.se/

Tack för kommentaren Ekomorsan! Ja ett lyckat blickfång är något jag aldrig lyckats med - men skam den som ger sig! Nej vi får stötta varandra att inte samla på oss; för på något underligt sätt kommer det till oss prylar ändå...



Tack för kommentaren Kvinnan med koftan! Lätt att andas - visst är det som du säger! Du måste dra med din man...så han får komma in i samma "rus" som du..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0