Här ska slängas

in en massa inlägg - hade jag tänkt! Fem/dag är det väl egentligen för det som ska kallas blogg...
 
 
Börjar med ett annorlunda BAKRECEPT:
 
När du bakar - kolla vad du har för olika mjölsorter stående...ta några dl och prova dig fram. Finns ju ett bäst-före-datum så bäst är ju att botanisera bland de äldsta.
 
En gången kan det bli si och andra så...Men GOTT är det alltid med hembakt bröd!
Fint med ett överskådligt skafferi också...
 
 
Lycka till!/B
 
 
Anonym
2012-10-24 @ 04:47:34

Ser fram emot fler inlägg! Mia

Svar: Tack snälla du!
mindreprylar.blogg.se

x-handarbete-pyssel
2012-11-04 @ 12:45:33
URL: http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

Jag har också tagit ett ryck och försöker baka slut på torrvaror. Jag har ju flyttat från huset till stugan, men ser att torrvarorna står i huset och blir gamla, så jag har tagit tag i det och det har hittills blivit några olika sorters bröd.
Själv äter jag väldigt lite mjöl numera, men finns ju andra att baka till, och så har jag gjort bröd till mig på fröer och ost. Mums!
Blir sugen på att göra ytterligare en omgång idag, och här står faktiskt ost och blir gammal med, så det är väl bara att skrida till verket! :)
Tack för inspirationen!

Svar: Men nu måste du dela med dig - det lät så spännande det där med "fröer och ost"!
mindreprylar.blogg.se

x-handarbete-pyssel
2012-11-05 @ 22:01:07
URL: http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

Denna gången blev det ungefär såhär:
4 dl riven hårdost
1 dl philadelphiaost
1 dl turkisk yoghurt
2 msk majonnäs
2 msk fiberhusk/malda psylliumfrö
4 ägg
Rör ihop och tillsätt
5 dl olika fröer (denna gången hade jag bara krossade linfrö och skalade sesamfrön)
Plattas ut på bakplåtspapper på en plåt.
Gräddas i 175 grader i ca 15 min.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0