Här rensas det också för fullt.....

UT:

* 1 par kryckor
* 4 krukor
* 1 pulka
* 1 julträd med belysning
* 1 mjukishund
* 1 sladd
* 1 speaker till dator
* 1 headset
* 6 böcker
* 1 tallrik
* 1 brädspel
* 1 tesil
* 1 ask oljekritor
* 1 liten påse knappar
* 1 bok (återställd till ägaren)
* 1 rosa glasskål
* 11 barnplagg + vante och 5 sockar
* 1 baddräkt
* 1 t-shirt
* 1 skärp
* Mixer, såld på Blocket!

Mindre än två månader kvar till flytt, har dragit upp tempot ännu mer i rensningen. Trots att jag inte tycker att vi har så speciellt mycket saker och kläder dyker det ständigt upp mer att rensa! Alla plagg är sånt som är för smått/ inte används/ obekvämt etc. När jag rensar brukar jag tänka lite om det är en sak som inte används eller på något sätt har en självklar plats : "Vill jag släpa den här saken nästan 100 mil(!!) för att därefter plocka upp den i våran nya lgh?" Känns det värt det, får den stanna, känns det inte värt det är det bara att ge bort/ sälja / kasta....rätt enkelt ändå! =)

/A



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0