Julens alla måsten...

Känner väl de flesta till...
 
Ser till min glad-förfäran (för detta kommer jag att kunna stå emot..) att det tillkommit massor av onödiga prylar...
 
JULTVÅLAR -med pepparkaks-, polkagris- eller apelsin/kaneldoft (!)
 
PÅSLAKAN med tomtemotiv...
 
 
RENSNINGEN FORTSÄTTER... även om dokumentationen är bristfällig...
 
UT:
1 par långkalsonger (har inte använts på åratal...)
1 urblekt underlakan
1 ej uppackad VHS-band - vi spelar aldrig in något...Till R K
1 keramik-tomte
1 tunika
1 vindbyxa
1 fönsterlampa
1 "vattenflaska"
1 timglas
1 adventsstjärna av trä
1/4 kasse återställda prylar (2 små keramik-snögubbar, en INKA-mössa mm)
 
DU DÄR som känner att det packar sig i lådor och skåp, byråar och förråd. Börja idag! Ta något i alla fall! Nästa gång tar ni något mer.
FINA SAKER som ni egentligen inte vill göra er av med - skänk till Second Hand - någon annan blir glad när han/hon får köpa prylen/klädesplagget för en liten peng!
DU kommer att bli glad eftersom 1. Du gjort något gott! 2. Fått mer utrymme, möjlighet att få ordning, översikt.
 
Kanske känns det också befriande att bli av med de trånga dyra jeansen som du ändå aldrig kommer att "komma i". Du kommer att må bättre och kanske acceptera din nya något större kropp!?
 
LYCKA TILL!
 /B
 
 
Matilda
2012-11-30 @ 22:00:40
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Polkagristvålar känns ju absolut som ett måste (eller inte).
Det finns inga gränser för hur långt julen kommer in på vår kropp - lakan, underkläder, tvål, mat...

Svar: Ett absolut måste.. :) ...Kul att du tittade in! Välkommen tillbaka!
mindreprylar.blogg.se

Emmi / Blauauge
2012-12-01 @ 23:58:31
URL: http://blau-auge.blogspot.se

Jag hämtade upp jullådan från källaren förra helgen och det kändes så bra när jag konstaterade att där bara låg de saker jag mindes - några ljusstavar, två änglar, en tomte, julstjärnan och två juldukar. Bara det vi behöver för att enkelt göra lägenheten julfin!

Svar: Det låter helt perfekt!Jag har funderat mycket på det här med "hållbart" och när/om jag bestämmer mig för något nytt i julväg ska det vara något som jag vill plocka fram år efter år. Ingen konstig "mode-nyck", inget tjafs! Kul att höra ifrån dig Emmi/Blauauge!
mindreprylar.blogg.se

x-handarbete-pyssel
2012-12-17 @ 12:27:19
URL: http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

Ojojoj... Julens nyheter har visst gått mig förbi. Men jag klarar mig bra ändå! :-)
Inte ett endaste måste har jag inför jul.
Eller jo, måste hinna införskaffa lite renoveringsmaterial, så jag har något att sysselsätta mig med under ledigheten när alla är så upptagna av att äta, titta på tv, äta, packa upp paket, äta osv...
Och den riktiga rensningen påbörjas snart här. Ska gå igenom ALLT i mitt liv!! Har gjort mycket, på flera plan under 2012, men lär ha att göra nästa år med!!!
Fortsatt lycka med din rensning och en riktigt fin och lugn jul önskar jag dig och din familj!

Svar: "Ska gå igenom ALLT i mitt liv"....FATTA vad du inspirerar!!!
Tänk vad spännande det är att ha så mycket att göra! Och att hela tiden, på alla plan - försöka förbättra sitt liv, sin tillvaro och bli en bättre människa på att leva i samklang med naturen!Tack för att du finns och att vi får utbyta tankar!
mindreprylar.blogg.se

x-handarbete-pyssel
2012-12-18 @ 10:58:58
URL: http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

Ja, visst är det härligt att vi kan "ses" här på nätet och inspirera varandra! Att ta tag i livet och förändra är lättare när man inte känner sig ensam i sina val, utan har stöd och stöttning!
Jag har själv alltid sett mig i ett litet hus, men alltid hamnat i väldigt stora... Men nu gick det helt åt andra hållet - ca 20 kvm bor vi på... Lite mindre än jag tänkt innan :-) men här finns vad man behöver för att leva! Och vi trivs väldigt bra!!
Ja, att ta lite i taget och i sin egen takt är viktigt, när det gäller förändring! Halverar man sin pås-konsumtion till exempel så är ju det ett bra steg!
Själv behövde jag göra en rejäl förändring för att ha chans att må bra igen och det har varit ett väldigt omtumlande år. Det ena har gett det andra och jag har rensat områden som jag inte trodde... Men att förändra livet såhär gör att allt sätts på sin spets. Jobbigt och toppen! :-)

x-handarbete-pyssel
2012-12-19 @ 21:41:30
URL: http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

YES! Nu är genomgången/utrensningen igångsatt här! :)
Nu ska jag ta bit för bit och gå igenom allt jag äger! Ska bli spännande att se hur lång tid det kommer ta! Om man stöter på svårare områden... Om man orkar hålla sig motiverad hela vägen... Ja, återstår att se!
Önska mig lycka till...!! ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0