SKONINGSLÖST värre!

Dammsuger medan jag skriver inlägget. Ni vet - tankar kommer så lätt när man inte försöker pressa fram dem. Jag jobbar ett tag, stänger av snabeldraken - skriver. Just nu står jag och skriver eftersom min stol är embarkerad av skrivaren som jag ännu inte hittat något litet bord eller hurts till.
NÅVÄL...det här med röjning - den måste var skoningslös! Det mesta - som jag säkert skrivit många gånger tidigare - har ett bäst-före-datum. Saker gäller inte längre, intresserar inte längre, behövs inte längre o s v.
 
Då gäller det att dylikt inte bara-blir-kvar! Det är så jag bedömer situationen hos många...saker blir bara stående, lämnade utan åtgärd...MEN är vi då bara ett fåtal som ser möjligheten av NYA ytor som frigörs, MINDRE ATT FLYTTA PÅ (MINDRE ATT FLYTTA PÅ VID EVENTUELL FLYTT!), STÄDA UNDER, DAMMTORKA, MAGASINERA I LÅDOR - det sistnämnda där vi tillfälligt kunde förvarat grejer som vi kanske köpt i storpack till bra pris o s v...
 
På tal om flytta så talade jag med en äldre dam, en granne - igår. Hon och maken ska flytta efter att ha bott här knappt ett år; p g a att de kan få mer hjälp genom att bo i ett sk trygghetsboende. Hon berättade om flyttförberedelser: - Nog är det underligt, fast vi nyss har flyttat och gjort oss av med så mycket, så är det så väldigt mycket ändå!
Nu kan det ju hända att de (före trean här) haft ett stort hus, många rum, mycket möbler,hobbies som krävde rum kanske så man får ju inte döma utan att veta mer...
Människor har så många skäl, nostalgi, sparsamhet, allmän försiktighet (kan vara bra att ha...) men detta blir så betungande under tiden. Under tiden vi lever och kunde göra så mycket annat än att flytta runt på en massa ägodelar som inte, verkligen inte - ger något tillbaka.
 
Nej - nu håller ryggen på att gå av - tillbaka till dammsugandet!
 
/B



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0