Vårkänslor och stilfunderingar

Lite efter årstidens växlingar - är tempot ibland på vår blogg. Nu när våren har gjort sitt intåg med full fart här i södra Sverige och solljuset avslöjar allt damm, är både rens-suget och städ-suget på topp. Garderoberna har fått sig en genomgång, mannen har rensat ut ett gäng linnen som får gå till second hand. Själv försöker jag få till en mer enhetlig välplanerad garderob - utan att köpa en massa nytt. Har haft svårt att definiera vilken stil jag egentligen gillar - men svaret är ju egentligen självklart - den enkla! Gillar enkla slimmade svarta stretchjeans, skaljacka och sneakers. Enfärgade tröjor, snyggt skurna klänningar men med ett enkelt snitt. Använder i stort sett aldrig smycken, men isåfall är det enkelt vitt guld, läderarmband med mera. Upplever ibland att min stil är lite tråkig, och kan snegla på välplanerade outfits med skira blusar, kostymbyxor och höga klackar - men det är inte jag! Skönt att ha kommit en bit på vägen i sina tankar. Jag lämnar in påsar med kläder och tyger på H&M - smidigt då man kan lämna in defekta plagg och även kökstextil. Är det hela och rena kläder får de gå till behövande.

Har Ni hittat eran klädstil, hur kom ni fram till detta?

/A



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0