KÖPSTOPP!?

Ehhh...helt kategoriskt NEJ kommer jag väl inte att varken tänka eller säga...so far...."Under resans gång" kommer jag naturligtvis att bli både klokare, rikare på utrymme och mer uppfinningsrik. Har alltid tänkt att man ska "rustas upp". När vårjackan "gjort sitt" ska den bytas ut så att man fortsätter vara en någotsånär proper och modern människa.Men NÄR har vårjackan gjort sitt..? Att den kanske bleknar i färgen, blir lite trasig i fodret...vad gör det egentligen..? När man börjar tänka så här så framstår t ex kungahuset som ett rent gyckelspel med ständigt nya kreationer och inte minst dessa väskor som kostar så mycket att man tror på tryckfel! Men man vill väl inte gå omkring som en lumphög? Nej och det behöver man ju inte heller. Det syns på en människa om den tar hand om sina kläder. Tvättar, lagar, stryker i kombination med hur välvårdad man f ö ser ut. Men all denna klädtillverkning som med plaster och färger förstör miljön. jag lider varenda gång jag ser "ta tre betala för två"! Varför ska man plocka ut fungerande köksskåp bara för att få det senaste Marbodal-köket i rustik ek? Jag är inte fri från synder - alls inte; men tror att det viktigaste är att man någon gång lär sig! Visst blir man lycklig över ett nytt kök, fina kläder och kvalitetsskor - men hur länge sitter den lyckan i? Träffar man en kompis man inte sett på länge, söker upp första bästa bussfik för att få prata litet är varken miljön eller hur du är klädd särskilt viktigt - eller hur? Man kan skriva hur länge som helst om detta - men jag slutar här... /B
Matilda
2016-01-17 @ 12:05:15
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Ja det där med konsumtion kan man fundera mycket mycket på. Jag försöker att minimiera den där nykonsumtionen, men secondhand känns mer okej.
Och har man tur så serverar närmsta bussfik miljövänligt fika :)

Svar: Ja man får tänka ut saker steg för steg...Kul att du tittade in!!!
mindreprylar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0