Rumsrent

Jag super-screenar badrummet i min funderation om vad som egentligen behöver få finnas där.Tandborstar och tandkräm,  (människo- och miljövänligt ) schampo till maken,  (människo- och miljövänlig) tvål, hand- och badhanddukar, toapapper,  (människo- och miljövänlig) handkräm,  (människo- och miljövänlig) kosmetika - den slitna favorit-badrocken, rakdon, pincett och dylikt.
Helst så lite kemikalier som möjligt. (parfymer, badoljor mm)

Matta i form av en kraftig handduk (Rusta) som man kan tvätta i 60 grader ofta, ofta!
Onämbart  och sockar plus blöjor till barnbarnen. Tvättlappar, fönen. Tvättkorg. Skurhink, trasa och skurborste.
F ö (kan ha förbisett något...) inget som kan hindra ordning och försvåra städningen.
Inga tygblommor ljus eller annat krafs. Nu får jag Feng Shuiterna på mig!
Men vem ska vakta levande ljus inne på en toalett...jag bara frågar..?
Inga  (miljövänliga) rengöringsmedel - de ska stå högt uppe i städskåpen.
Inga läkemedel - de ska vara inlåsta i medicinskåp med tanke på små besökare...
Jag är absolut inte perfekt - detta är bara en strävan...
Applådera eller protestera - det senare är inte så miljövänligt men det får man ta! :-)
/B
Catarina
2011-11-29 @ 18:17:59
URL: http://misshenriksson.wordpress.com

tack för besöket hos mig :) Vilken intressant blogg du har! Jag följer dig direkt :) Ibland är det skönt att gå igenom sina prylar för att se vad man har. Ha en fin tisdagskväll!

Biggan
2011-11-29 @ 23:57:13
URL: http://mindreprylar.blogg.se/

Jättekul att du vill följa bloggen!!! Hoppas kunna engagera, inspirera, irritera :-) allt för att få igång diskussioner där man kan lära av varann!

Emmi
2011-12-06 @ 22:49:28
URL: http://blau-auge.blogspot.com/

Mitt bästa, högst personliga, miljöknep är att inte köpa några krämer eller smink annat än en flarra hudkräm, puder och mascara för det blir bara stående - jag har inte ork/tid/tålamod att använda en massa produkter!

Biggan
2011-12-07 @ 06:14:12
URL: http://mindreprylar.blogg.se/

Tack för kommentaren Emmi!

Jag tänker att efter man har tömt - provar sig fram till vilka preparat, vilket smink - man egentligen behöver.

Jag har kvar en ansiktsmjölk och en dagkräm från Decléor som jag anser gör gott.

Längre fram skulle jag vilja ha en ekologisk mascara och eventuellt ett rouge...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0