Minimera mera!UTMANING!

Jag och A diskuterade och kom på att det ju inte spelar så stor roll om man t ex skriver att man rensat ut 50 böcker om det inte framkommer att man har 750 kvar!
Eller roll och roll...
Det är klart - någonstans ska man ju börja. Det är ju bättre att avyttra 50 än att behålla alla 800!Det kan ju inspirera människor att ta tag i och åtminstone b-ö-r-j-a rensa...

Men det här med att leva enkelt kanske tydliggörs mer om man istället berättar vad man har (kvar)...?

Därför tänkte jag denna fredag utmana er gällande något som kanske speciellt kvinnor (?) vurmar lite extra för nämligen ljuslyktor!

Visst är det mysigt att tända upp till helgen. Gärna i olika färger utplacerade lite varstans i lägenhet eller egnahem!
Sedan blir det vardagsmorgon. Då står de där lite grådammiga och på något underligt sätt har "stearinet" läckt ur metallkoppen.
Mycket pyssel för att iordningsställa dem igen.

Stearinet ska klösas ur (ta man en kniv kan det bli repor...)...ibland får man jätteont under naglarna. Sedan vill man diska (en del anv diskmaskin till detta...) och hej och hå vad sällsynt att färgen/ytbeläggningen sitter kvar!

Detta har man nu upplevt några år. Intresset har svalnat. Men visst är det mysigt med lyktorna...Själv har jag nu bara fem kvar.

Den som är på väggen stannar för gott. De andra riskerar bytas ut om ny "kärlek" skulle uppstå. För jag lovar mig själv att maxantalet ska förbli fem!

Hur många ljuslyktor har ni. Vad tänker ni om detta?



Metallic-rosa från Sagaform.-Håll andan när du handdiskar dom. Vackert sken men...



Gamla hederliga Iittala. Strikt elegans men kanske inget direkt mys-sken...Lätt att diska...



Speciellt förtjust i denna. Inget mysigt men väl lite "pampigt" sken mot väggen. Vill ta bort det rosa "gruset" men är rädd att det ska bli för hett under termoljuset, Lätt att haka av och diska...


/B

Helena
2012-04-28 @ 00:28:54
URL: http://helenamnet.blogspot.com

Du skulle ju kunna byta ut gruset? :)



Tack förresten för en inspirerande blogg. Jag har läst ett tag men tror inte jag kommenterat förut...läser så himla många att jag inte orkar kommentera överallt alltid.



Apropå ljuslyktor så har jag räknat mina till 9. 11 om jag räknar de som hänger i fönstren. Bor i en etta. ;)

Birgitta
2012-04-28 @ 08:30:29
URL: http://mindreprylar.blogg.se/

Tack för kommentaren Helena! Jo fast egentligen vill jag inte ha något grus alls! Jag vill ha det så enkelt som möjligt. Så enkelt som möjligt att rengöra.

11 ljuslyktor - Tack för att du anammade min utmaning!

Ekomorsan
2012-05-12 @ 14:06:17
URL: http://www.ekomorsan.com

Vågar om jag ska vara ärlig inte räkna. Jag har pinsamt många och tänder dem tyvärr sällan :(

Birgitta
2012-05-13 @ 10:30:17
URL: http://mindreprylar.blogg.se/

Men kom igen nu - Ekomorsan! Kolla igenom dem nu och så lägger du ut dem på nätet. ALLA! Så frågar du dig i omgångar om du verkligen vill härbärgera, flytta på, diska upp emellanåt alla dessa...Det kommer att ge resultat och SPACE i skåpen! Lycka till!!!

Emmi / Blauauge
2012-05-14 @ 21:40:40
URL: http://blau-auge.blogspot.com/

Hmm, efter As utmaning tvingades jag ju summera och inser att jag borde gå med på den här utmaningen också... Vi får se om jag törs! =)

Birgitta
2012-05-14 @ 23:23:16
URL: http://mindreprylar.blogg.se/

Det är klart att du törs Emmi/Blauauge - VÄLKOMMEN!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0