Skräplådor

Visst har väl de allra flesta en eller flera askar eller lådor i sitt hem där alla möjliga olika slags prylar hamnar; kvitton, nycklar, USB-minnen, reklampennor, öronproppar, batterier, ballonger etc....listan kan göras lång! Har själv rensat min skräplåda igår, och reflekterade över hur skönt det är att ha kommit en bit på väg. Men målet är egentligen att inte ha någon sån låda alls, och där är jag inte riktigt än! Jag tror generellt att man kan dra sig för att rensa just här, då lådan kanske inte tar upp så stor plats, och just för att det är prylar som man är osäker på om de fyller någon funktion (troligen inte, då dom hamnat här!) och vars ska man annars förvara sakerna? Men måste man ens ha kvar dem då? Min strategi i det här fallet är att rensa hårt, sätta de saker som egentligen ska vara nån annanstans på dess rätta plats, och att "samla in" hemmets småprylar, så att de bara finns just i denna lådan, då blir det ju iallafall samlat på ett och samma ställe. Sist men inte minst, att gå igenom lådan med jämna mellanrum (så länge den finns kvar) =) då åtminstone jag alltid tenderar att rensa ut fler grejer varje gång jag går igenom pryttlarna ett nytt varv.

Har ni någon skräplåda hemma, och stör ni er på den isåfall?

/A
Eva
2012-05-06 @ 16:06:18
URL: http://www.rensaut.nu

Hej!

Vi har en skräplåda, eller det är egentligen en hel byrå i hallen. Jag skulle helst inte vilja ha en skräplåda men det är bra när man vill städa lite snabbt och få undan små saker! Men jag går igenom den rätt ofta, kanske en gång varannan månad och slänger mycket av det. Skräpet får liksom ligga till sig lite först! Kram Eva

Ekomorsan
2012-05-12 @ 14:05:29
URL: http://www.ekomorsan.com

Önskar att jag bara hade en, men med allt rensande ska jag sakta men säkert komma dit :)

Anne
2012-05-12 @ 22:58:03
URL: http://mindreprylar.blogg.se/

Eva - ja, går man igenom den regelbundet får man ju lite rotation på prylarna, dessutom vet man vad man har där :)



Ekomorsan - jo absolut, det är ju en stegvis process, lycka till med rensningen! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0