Hej igen!

Men oj vad längesedan jag skrev!
En kombo av flyttbestyr och non-inspiration har lett till detta...
Även om vi inte har många läsare (en rens-blogg är ju inte så glamourös kanske :-)   ) - men de läsare som följer oss; och även de som tittar in ibland - är vi rädda om!
 
FLYTTEN gick jättebra!
27+2 flyttkartonger den här gången motför förra som var 34+3. De siffror som kommer efter "plusset" är porslin och glas och sådant som flyttfirman packat.
 
Dammsugare i originalkartong, micron och kanske också den stora danska kökslampan räknas in i ovanstående.
 
Nu var det ju inte länge sedan vi flyttade sist - 2 år.
Sedan vi startade denna blogg (okt -11) har rensningen varit ständigt pågående. Vi har tänkt innan vi (in)handlat,sålt på Blocket, skänkt till Röda Korset eller kastat.Flera hundra grejer har försvunnit och jag säger som A att jag/vi saknar inget!
 
Det stora ekbordet vi hade i köket (med sex stolar) skänkte vi bort. Inte för att vi skulle bo mindre - tvärtom 1,9 kvm större; utan för att vi ville ha mer rörelsefrihet - inte minst med tanke på barnbarnen!
 
Nya bordet har rundade hörn (barnvänligt) och iläggskiva att lägga in när vi blir fler...
 
En toalettförvaring erbjöds de som hämtade köksgruppen eftersom vi visste att det nya boendet hade gott om platsbyggd sådan...De mottog den gladeligen...
 
Precis som A insåg vi dock också att det fanns mer att slänga. Efter att ha bott här ca två veckor åkte vi med en full flyttkartong (!) till nya ortens Röda Kors. Den innehöll bl a en plastlåda, böcker och lite kläder.
Veckan efter 1 kasse med saker vi inte (längre) behövde.
 
Det där med flyttkartongen var lite dubbeltydigt. Dels var det praktiskt dels ville jag tala om för mig själv att flyttkartongantalet naturligtvis skulle minska till nästa gång...
 
Nej nu ska jag tvätta och ta en tur med snabeldraken.
Regnet smattrar på rutorna och måndag morgon känns välkommen efter söndagens stiltje...
 
Ha en fin vecka allihopa - titta gärna in igen..!
 
/B
 
 
 
x-handarbete-pyssel
2012-09-17 @ 10:20:42
URL: http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

Glamoröst eller inte, men väldigt inspirerande!!!
Jag flyttar pö om pö, så hur många flyttkartonger det blir kommer jag inte ha koll på, men utrensat lär det bli, då nya boendet är på drygt 20 kvm...!!
Sen tror jag att utrensningen är ett sätt att leva, saker kommer alltså åka ut både nu och då framöver med,när man är redo att släppa taget, men det kan ju knappast hålla samma tempo med tiden och sjunkande antal ägodelar.
Här börjades veckan med terminens första yogapass. Härligt och jobbigt!
Ha en fin vecka!

Svar: Tack för kommentaren x-arbete-pyssel! Visst är det som du säger att utrensningen är ett sätt att leva och visst kommer ägodelarna att sjunka med tiden...
De ägodelar vi då har kvar - borde vara rätt funktionella och allmänt trevliga att ha runt sig...

Härligt med yoga...jobbigt också. Hoppas själv att snart få skriva något liknande...
Ha det fint och glöm inte vila emellanåt..!
mindreprylar.blogg.se

x-handarbete-pyssel
2012-09-17 @ 22:24:54
URL: http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

Tack för svar både här och på min blogg! :-)
Vila är något jag tar väldigt seriöst på! Den får absolut inte glömmas bort!
Men just därför (plus några andra skäl) så har renoveringen gått framåt med myrsteg sedan snickaren packade ihop sina verktyg och drog...
Är så jag får ta mig i kragen ibland och jobba vidare. Ett sånt ryck tog jag ikväll. Känns bra!
För kommer jag inte i ordning med förvaringen här så kan jag inte heller flytta hit mer av mina ägodelar och då stoppar även utrensningen upp...

Svar: "Ta mig i kragen"...ja men även om man vill saker så kan det ändå vara tungt när man har mycket som behöver göras. Lycka till med allt - ser fram emot fler blogg-inlägg; när du har tid och lust!
mindreprylar.blogg.se

Eva
2012-09-18 @ 12:00:02
URL: http://www.rensaut.nu

Hej!
Så kul att flytten gick så bra och att ni är på plats! Bra att du har hittat ortens Röda Kors! Jag som också har flyttat har varit på nya Erikshjälpen! (Mycket större och lättare att parkera, sånt gillar väl vi som rensar ut :-)Jag håller med dig att förvaringen är A och O. Hellre lite för mycket förvaring med lite tomhet i än att sakerna ska ligga framme. Ha det bra och lycka till med uppackningen!! Kram Eva

Svar: Eva - hihi...uppackningen var klar inom tre dagar! Förra flytten två - men då var yngre familjen bortrest så vi ( nåja...jag...) hade inte just något annat att roa oss ehhh mig med. Detta inte för att jag är så fruktansvärt effektiv - NEJ! Detta bara för att jag inte orkar på tid plocka fram något som kära maken (just då är han kanske inte så kär...) måste ha på stört!Kram till dig!
mindreprylar.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

mindre prylar

Ett enklare liv med upplevelser i centrum, istället för prylar. Att våga gå sin egen väg, och att inte låta sig påverkas av andras åsikter om sig själv. Ett liv med mindre sysslor, där tid frigörs för att ägnas åt dom man älskar och det man älskar. En viktig del i detta är minskad och medveten konsumtion. Det finns ingen billig mat, inga billiga saker. Priset är det samma och betalas av någon, någonstans.

RSS 2.0